Sprzęt

Buty minimalistyczne

W ostatnim numerze Runner`s World jest całkiem spory przegląd butów do biegania. To co zrobiłam od razu biorąc gazetę do rąk, to otworzyłam ją, aby sprawdzić czy są w nim buty w których biegam. Taka babska ciekawość biegacza 😉

nike-run-3+Ku mojemu zdziwieniu nie uwzględniono w nich moich bucików Super Glide Adidasa, co mnie trochę zasmuciło. Były natomiast drugie – Nike Free 3+, w których biegam po lesie od kilkunastu dni. Ku mojemu zdziwieniu (wynikającego zapewne z niewiedzy) buty te określono jako minimalistyczne.

Tak naprawdę chodzi o to, że nie mają one żadnych systemów amortyzacji i stabilizacji. Ponacinana powierzchnia podeszwy buta pozwala na bardziej naturalny ruch stopy, coś na kształt biegania bez butów, co w konsekwencji ma sprawić, że wyzwalają się naturalne mechanizmy odpowiedzialne za bezpieczne lądowanie i efektywne odbicie. Wyzwala się wtedy mechanizm czuciowego sprzężenia zwrotnego, wywołujący skurcze mięśni rozpraszający energię wstrząsów.

Nike Free Run+3I muszę przyznać, że po lesie, gdzie jest sporo nierówności ta elastyczna podeszwa sprawdza się całkiem nieźle. Choć dzisiaj czułam dziwny ból w piszczelach – taki jaki miałam wtedy, kiedy zaczynałam biegać. Ale to może jedynie zbieg okoliczności.

I byłabym chyba całkowicie szczęśliwa, gdybym po biegu nie musiała czyścić patykiem podeszwy z błota, bo strasznie dużo się go tam zbiera. Pewnie nie musiałabym tego robić, gdyby biegała w bardziej cywilizowanych miejscach, niż po błotach i pokrzywach 😉

5 thoughts on “Buty minimalistyczne

  1. Pingback: Po piachu przez las, czyli III Bieg Cichociemnych | Kobietabiega.pl

  2. Pingback: To nieprawda, że tanie buty są złe … | Kobietabiega.pl

  3. Pingback: Kobietabiega.pl | To nieprawda, że tanie buty są złe

  4. Pingback: To nieprawda, że tanie buty są złe … | Kobieta biega

  5. Pingback: Po piachu przez las, czyli III Bieg Cichociemnych | Kobieta biega

Skomentuj

