Treningi / Zdrowie

Ja kontra oblodzone chodniki

Kiedy zastanawiałam się, w co się ubrać na wieczorne bieganie, za nic w świecie nie przyszło mi do głowy, że dwie cienkie bluzeczki i kamizelka będą zbyt ciepłym ubiorem. A wszystko to za sprawą oblodzonych chodników. Utrzymanie na nich równowagi i rozjeżdżające się co chwilę nogi sprawiły, że po 5 minutach biegu zrobiło mi się tak gorąco, że musiałam rozpinać wszystkie zamki.

Dzisiaj, ku mojemu zdziwieniu, nie spotkałam żadnej biegającej osoby, kiedy zwykle mijam ich przynajmniej 4-5. Czyżby zbliżające się święta są tego przyczyną? Zobaczymy jak będzie w tygodniu. Bo nie zamierzam odpuszczać. Obiecałam sobie, że tą zimę w miarę możliwości przebiegam. Chyba że złapie mnie jakaś kontuzja, tak jak ostatnio.

źródło: fizjoklinika.pl

źródło: fizjoklinika.com

Po prawie dwóch latach odezwała się moja przypadłość – niespojenie łuku kręgu L5. Ból kręgosłupa unieruchomił mnie prawie na dwa tygodnie. Niesepojenie łuku kręgu to wada wrodzona, która powoduje brak zrostu łuku kręgu kręgosłupa (widać to na zdjęciu – przypuszczam nawet, że to mój kręgosłup). Deformacja sprzyja przeciążeniom kręgosłupa  powoduje dysharmonie napięcia mięśniowego a czasami powoduje, że szybciej dochodzi do rozwoju zmian zwyrodnieniowych. U mnie deformacja ta prowadzi do silnego bólu kręgosłupa, który staje się uciążliwy praktycznie w każdej pozycji. Pomaga jedynie masaż.

Skomentuj

