Odżywianie

Owsianka – lekka, ale sycąca

owsiankaPrzepisów na owsiankę jest zapewne tyle, co ludzi ją lubiących jeść. Ja mam kilka swoich ulubionych. Jeden z nich to owsianka na wodzie z tartym jabłkiem lub bananem.

Sekretem każdej owsianki są użyte do jej wykonania dobrej jakości składniki, a w szczególności płatki. Ważne, aby były świeże. Dobrze, aby nie były też błyskawiczne – te mniej przetworzone mają więcej smaku, w związku z czym owsianka smakuje o niebo lepiej.

Warto też wybierać różnego rodzaju płatki – wybór jest naprawdę duży. Ja swoje mieszam z płatkami żytnimi, gryczanymi, otrębami i zarodkami pszennymi.

Składniki:

  • 3 łyżki płatków
  • ok. 3 łyżek wrzątku
  • jabłko – ok. 100 g
  • kilka orzechów, 2 łyżki pestek słonecznika, 2 suszone morele, kilka rodzynek

Płatki zalać wrzątkiem, przykryć i poczekać aż wchłoną wodę (trwa to ok. 5 minut). Następnie dodać suche dodatki i starte na grubej tarce jabłko. Owsianka jest praktycznie gotowa do jedzenia. Jeśli ktoś lubi owsiankę na słodko, można dodać łyżeczkę miodu.

Taka owsianka jest częstym posiłkiem na śniadanie w mojej zbilansowanej pod kątem ilości cukru dniu. Nie wiem ile kalorii zawiera taki posiłek, ale ja się nim najadam, a energii wystarcza mi do południa.

5 thoughts on “Owsianka – lekka, ale sycąca

  1. Witam. Zawsze przed porannym bieganiem jem owsianke i pije pol szklanki kawy z mlekiem. Pozniej czekam ok pol godziny i wychodze na bieganie.

    niedawno podslyszalam ze powinno sie rano biegac na czczo. Ale ja sie obawiam ze nie dalabym rady przebiec jakiegokolwiek dystansu bez jakiegokolwiek malego posilkucprzed. Prosze mi powiedziec jak mozna przygotowac rano organizm do biegania .Co powinnam robic zeby wszystko odbywalao sie prawiadlowo.

  2. Pingback: Kobietabiega.pl | Dieta 1300 kalorii

  3. Pingback: Przegląd blogów biegaczy „Drugi oddech” (04.03-11.03) | Formatownia

  4. Pingback: Dieta 1300 kalorii | Kobieta biega

Skomentuj

