Gdzie biegać? / Treningi

Trochę sentymentalnie

Czasami nadchodzą takie chwile, kiedy zaczynam się zastawiać nad sensem wszystkiego. Czy to co robię, to jest to co powinnam. Czy może inaczej powinnam pokierować swoim życiem. Jak to sobie dalej wszystko poukładać. Czasami, kiedy ogarnia mnie taka melancholia, lubię czasami wyjechać z Warszawy i pojechać do domu mego dzieciństwa, usiąść na leżaku pod drzewem i rozmyślać. Tą rozmowę ze sobą umila śpiew ptaków, miałczących kotów i szczekających psów.

Ale nie o tym miało być … sentymentalnie nie koniecznie znaczy ckliwie i o słabościach życiowych. Miało być sentymentalnie, bo o bieganiu w Siemiatyczach. To małe miasto – nie ma w nim ścieżek czy parków. Biega się raczej poza jego granicami – po lesie lub drodze, która prowadzi do sąsiedniej miejscowości.

Droga leśna do Słoch

Tę trasę odkryłam jako pierwszą i na pewno pozostanie moją ulubioną. Zachwyciła mnie i będę tam biegała, jak tylko zawitam do Siemiatycz.

  • Po pierwsze dlatego, że jest blisko domu – a ja jestem dość leniwym biegaczem, nie lubię dojeżdżać samochodem do jakiejś ścieżki, żeby móc pobiegać.
  • Po drugie – cały czas biegnie się wśród zieleni – przez pola, łąki i las.
  • Po trzecie – nie jest płaska. Praktycznie ciągle biegnie się pod górkę lub z niej zbiega. Do tego podbiegi są naprawdę długie, a kąt nachylenia drogi dość spory (na moje oko około 35º). Jedyny prosty odcinek biegnie przez las. Jednak wtedy nie można pobiec trochę wolniej aby uspokoić tętno, bo do spoconego ciała lgną wszystkie muchy, komary, meszki i inne owady.
  • Po czwarte – cisza, brak samochodów i świeże powietrze.

Dodam tylko, że nigdy tam nie biegałam. Dlaczego? Nie mam pojęcia, tym bardziej że aż się prosi, żeby to robić. Praktycznie wszystko sprzyja bieganiu – dom blisko lasu, mały ruch, świeże powietrze. Od dzisiaj zmiana!

Niżej kilka zdjęć z trasy. Może nie oddają uroku okolicy, bo robione telefonem.

siemiatycze

Skomentuj

