Sprzęt

To nieprawda, że tanie buty są złe …

Przez kilka ostatnich dni miałam możliwość biegania w butach marki Crivit, która dostępna jest w sieci Lidl. Jakie były w związku z tym moje odczucia? Pozytywne. Oczywiście poza pęcherzem, jaki zrobił mi się na pięcie po przebiegnięciu 15 km. Ale ten powstał by chyba niezależnie od rodzaju buta, jaki miałabym na nodze.

Po pierwsze but wygląda naprawdę ładnie. I to jest duży plus, choć oczywiście nie najważniejszy.

Po drugie ma całkiem dobrą amortyzację, ale nie jest sztywny. Jak zapewnia producent but posiada: międzypodeszwę z pylonu łagodzącą uderzenia, stabilizator śródstopia Carbonlite, wyjmowane i wyprofilowane wkładki wewnętrzne oraz zintegrowane elementy amortyzujące. Wszystko to podnosi komfort podczas biegu.

buty-lidlDuży plus daję podeszwie jest dobrze wyprofilowania i ma dobrą przyczepność (szczególnie na leśnych ścieżkach, bo na asfalcie w środku sezonu nie ma to większego znaczenia). Jej dużą zaletą jest również to, że nie ma głębokich rowków – dzięki temu biegając po lesie we wgłębieniach podeszwy nie gromadzą się szyszki, patyki i inne „dary lasu. Muszę przyznać, że bywa to czasem irytujące, kiedy co chwilę trzeba się zatrzymywać aby usunąć kamień, patyk bądź szyszkę.

Biegałam w tych butach po różnych nawierzchniach – leśnych ścieżkach, chodnikach, asfalcie i żwirze. Na początku co prawda czułam pewien dyskomfort, ale pojawia się on zawsze kiedy zmieniam moje ulubione Nike Free Run na inne buty. Nie jest to jednak wina obuwia, tylko dostosowywanie się nóg do nowych butów.

Praktyczna rada dotycząca numeracji buta. Nie trzeba kupować buta o numer większego, bo w przypadku mojego rozmiaru (mam rozmiar 39 i te buty też mam w rozmiarze 39) zostaje jeszcze trochę wolnej przestrzeni.

W dość szerokim opisie buta nie ma informacji dotyczącej tego, dla jakiego rodzaju stopy są one przeznaczone. Domyślam się tylko, że prawdopodobnie jest to stopa neutralna. To dość ważna informacja, ponieważ osoby, które mają duże wady stopy powinny na tą kwestię zwracać szczególną uwagę i kupować buty po uprzednim zbadaniu stopy.

>>> Przeczytaj w jak w najprostszy sposób sprawdzić, jaką mamy stopę?

Buty te śmiało mogę polecić początkującym biegaczom – nie tylko pod względem estetycznym, ale przede wszystkim technicznym. Śmiało polecić je można także osobom uprawiającym Nordic Walking.

2x2_podeszwa11

3 thoughts on “To nieprawda, że tanie buty są złe …

  1. Dla mnie minusem jest jednak bardzo miękka podeszwa. Po pierwszym razie na asfalcie już widać na niej spore starcia, podczas gdy moje Kalenji (też najtańsze) po roku trzymają się nadal znakomicie. Ciekawe jak będzie dalej 🙂

Skomentuj

