Sprzęt

Saucony Kinvara 3 – buty kupione z myślą o długich biegach

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

O kolorze moich butów rozpisywać się nie będę. Poza tym wyboru wielkiego nie miałam – były te lub różowe. Więc wybrałam wersję „różową” dla brunetek 😉 Poza tym widać je z daleka, przyciągają wzrok 😉

Ktoś może powiedzieć, że zwariowałam kupując buty minimalistyczne do biegania na długich dystansach, bo takie są właśnie Kinvara 3. Jednak gdy trochę o nich poczytałam, doszłam do wniosku, że właśnie te powinny być idealne. Jak będzie, okaże się po kilkudziesięciu kilometrach. 

Wybierając się na zakupy miałam w planach kupno butów Cadence firmy Brooks. Okazały się one jednak dla mnie zbyt wąskie. Ostatecznie wybór padł na Saucony. I nie żałuję.

A tak na szybko – kilka słów o odczuciach po pierwszym biegu. Wydaje, że bedą to chyba jedne z moich ulubionych butów. Lekkie (180 g), dopasowane do stopy, z odrobiną amortyzacji i szeroką podeszwą, która dobrze stabilizuje nogę podczas biegu (to but dla osób mających szeroką stopę). Nie znaczy to jednak, że wyglądają jak kalosze. Są bardzo zgrabne.

Góra buta wykonana jest z lekkiej siateczki i co ważne, w żadnym miejscu nie jest szyta. Dlatego osoby, które mają stopy bardziej podatne na obtarcia spowodowane szwami nie powinny mieć problemów z obtarciami czy pęcherzami.

Kiedy biega się w tych butach daje się odczuć, że przednia jego część podeszwy tak jakby wybija stopę podczas odrywania się od nawierzchni, ułatwiając bieg. Ale to jeszcze będę sprawdzała. Dzisiaj jak na razie – bardziej niż po ostatnim biegu – choć też w minimalistycznych Nike Free Run, bolą mnie łydki. Ale to zapewne efekt nowych butów.

Biegnąc w moich nowych butach prawie wcale nie czułam ich na nogach. Za to przez głowę przeszła mi myśl, że ze mną nie jest chyba najlepiej ;), bo dzisiejsze interwały dały mi trochę w kość. I gdyby nie to, że nie biegłam sama to istniało prawdopodobieństwo, że bym je skróciła. Nie zrobiłam jednak tego i mam cichą nadzieję, że ten dzisiejszy wysiłek w przyszłości zaprocentuje.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Poza tym w bucie zastosowano następujące technologie:

  • Triangular Lug Design zapewnia dodatkową amortyzację i lepszą trakcję.
  • FlexFilm zabezpiecza stopę na platformie w całym cyklu chodu.
    XT-900 guma węglowa Saucony, z której wykonana jest podeszwa zewnętrzna zapewnia wyjątkową przyczepność, nie obniżając przy tym wytrzymałości.

Różnica wysokości podeszwy między piętą a palcami w tych butach wynosi zaledwie 4 mm. Mała różnica w wysokości to cecha butów minimalistycznych – bosa stopa nie ma spadku i różnica wynosi zero. Buty nie minimalistyczne mają spadek wynoszący nawet 14 mm.

PS. Dziękuję za miłą obsługę i porady w sklepie SportGURU na Gocławiu, w którym buty kupowałam.

Skomentuj

