Treningi

Bo biegam za wolno?

Biegnąc dzisiaj minęłam dziewczynę, za którą na rowerku jechał jej kilkuletni synek. Chłopak musiał się naprawdę starać, aby nadążyć za mamą. Ta dziewczyna biegła naprawdę szybko. Ja pewnie chcąc biec jej tempem po kilklu minutach złapałabym taką zadyszkę, że dłużej dochodziłabym do siebie niż trwałby mój bieg.

Mnie się zawsze wydawało, że biegam w miarę szybko. A jak już poprawiłam swój czas o jakieś 7-8 minut na trasie najczęściej przeze mnie uczęszczanej, to uznałam to za wyczyn conajmniej na miarę olimpijskiego złota.  A tu taki cios!

Już jakiś czas temu kolega, z którym biegałam, powiedział że lubi czasami ze mną biegać, bo tylko wtedy jest w stanie biec wolno jednostajnym tempem. Że ja wtedy nie zrozumiałam o co mu chodzi!

Ale nie, nie odeszła mi ani motywacja, ani chęć do biegania. I nikomu niech nie odchodzi tylko z tego powodu, że biegamy za wolno lub nie chudniemy, albo chudniemy za wolno. Bo nie o to przecież chodzi w bieganiu. Ściganie się i bieganie na czas zostawmy sportowcom!

Słowa o chudnięciu dodałam specjalnie, po przeczytaniu wpisu na blogu Ani o pięknie brzmiącymi tytule „Pocałuj mnie w dupę” powiedział mój metabolizm i odszedł do młodszej.

W pewnym momencie zapragnęłam po prostu przestać tyć. Poszłam do lekarza. Prawie, że błagałam o jakieś medyczne usprawiedliwienie dodatkowych kilogramów. Może znowu mam kłopoty z hormonami? Może plaster antykoncepcyjny źle dobrany, może leki na alergię? Nie? No to chociaż problem z płucami, poważnie, panie doktorze, co wezmę głębszy oddech, to jakby mi w obwodach przybyło? Na pewno jest jakieś zewnętrzne usprawiedliwienie. Prosiłam, to dostałam: „Metabolizm zwalnia, to normalne skoro się pani STARZEJE”. Auć!

Aniu, a może po prostu trzeba szybiciej biegać? 😉

2 thoughts on “Bo biegam za wolno?

  1. 2 lata temu miałam (krótką) przygodę z bieganiem. i podczas gdy ja byłam dumna że dam radę truchtać bez zatrzymywania się, ludzie wokół normalnie BIEGALI. szybko. to było trochę demotywujące, chociaz bieganie przerwałam z innego powodu

Skomentuj

