Treningi

Skakanie na skakance a bieganie

skakanka

Oczywiste, że dla biegacza najważniejsze są treningi biegowe i nic ich nie zastąpi. Tym bardziej skakanka. Ale może być ona oskonałym uzupełnieniem treningów i sposobem wzmocnienia siły, wytrzymałości i zwinności.

Nie raz zastanawiałam się, jakby to było połączyć bieganie ze skakaniem na skakance i czy w ogóle to ma sens. Trudno jest znaleźć sensowne informacje na ten temat. Pomijam oczywiście te, które mówią ile to kalorii można spalić, czy w jaki sposób można skakać na skakance.  W ubiegłym roku zadałam nawet to pytanie jednemu z trenerów biegowych. Odpowiedzi nie otrzymałam żadnej. Być może miało nią być dziwne spojrzenie wymierzone w moim kierunku, które odczytałam: „dziewczynko, co za głupie pytanie zadajesz!” Trochę się zakłopotałam, ale tylko na chwilę. Przypomniały mi się wówczas słowa mojej Pani mentor, że nie ma głupich pytań. Głupie mogą być co najwyżej odpowiedzi. Zresztą, kto pyta nie błądzi, prawda?

Ale, wracając do skakanki i biegania, trudno znaleźć informacje, czy łączenie obu tych aktywności sportowych ma sens.  Bo niby jak skakanie wpływa na bieganie – jego szybkość bądź technikę? Zapewne niewiele ma to ze sobą wspólnego. Wszystko zależy od podejścia do biegania. Czy zależy nam na tym, aby tylko bić rekordy życiowe w bieganiu? Czy bieganie, lub ogólnie mówiąc uprawianie sportu ma być formą dbania o zdrowie, a nawet stylem życia?

 >>> POLECAM: KILKA ROZPISANYCH TRENINGÓW NA SKAKANKĘ

No właśnie, wszystko zależy od podejścia. Dlatego ja czasami lubię połączyć bieganie ze skakanką. Skakanie na skakance daje nieźle w kość, dlatego radzę podchodzić do niej z pokorą. Jeśli chcemy poskakać kilkanaście minut, lepiej zrobić to po biegu. Skakanie jest męczące dla nóg, więc późniejszy bieg może być nie tyle co cięższy ale bardziej niebezpieczny – wiadomo szybciej wtedy o kontuzję.

Skakanka może być ciekawą alternatywą dla rozgrzewki przed biegiem. Poza tym to ciekawy trening wzmacniający nogi w dni, kiedy nie biegamy.

No i najważniejsze to ponoć dobry sposób na zrzucenie wagi. Podczas 30 minut skakania można stracić 300-400 kalorii.

Co daje skakanie na skakance?

Jak podają liczne źródła skacząc na skakance zwiększa się swoją sprawność, koordynację ruchową, szybkość, zwinność i wytrzymałość.  Wszystko co jest potrzebne na trasie biegowej. Z racji dużego obciążenia łydek, może być to alternatywa dla wspięć na palce. Mocne łydki, dobre wybicie i lepsza amortyzacja odciążą podczas biegu kolana.

Jak to wszystko rzeczywiście ma się do biegania?

Dokładnie tego nie wiem.Sprawdzę to za miesiąc, kiedy stanę na linii startu w Augustowie. Na 21 kilometrach przetestuję swoją kondycję, wytrzymałość, zwinność i siłę mięśni nóg. Sprawdzę, jak będą sprawowały się moje kolana i ile kilogramów mniej pokaże moja waga stojąca zakurzona w łazience, bo boję się na nią wejść;)

15 thoughts on “Skakanie na skakance a bieganie

  1. Pingback: Trening na skakankę | KobietaBiega

  2. Pingback: Trening na skakankęKobietabiega.pl | Kobietabiega.pl

  3. Pingback: Trening na skakankę | Kobietabiega.pl

  4. Pingback: Trening na skakankę | Kobieta biega

  5. Ale nie każdy wytrzyma 30 minut 🙂 Wydaje się krótko, ale skakanka wymaga sporej kondycji 🙂 Polecam trening dla poczatkujacych TU

  6. ja mam identyczną skakankę jak na zdjęciu czyli skorzana bokserska i jest idealna 🙂 zaczęłam skakać od niedawna i mam problem z łydkami… czuję podczas skakania ból podobny do rozrywania mięśni :/ nie wiem czy to mięsień czy ścięgno ale boli okropnie 😦 dlatego mogę sobie pozwolić tylko na maksymalnie 10 min skoków 😦

  7. Ja z koleji jestem maniakiem sportow box, muay thai, kenpo, tapout, a tam skakanka tez jest dosc istotna, jednak nie umiem kupic odpowiedniej, zawsze cos nie tak, a to sie skreca, a to za dluga, a to za lekka!! Czym sie sugerowac przy zakupie skakanki i jakie sa najlepsze????

    • Trudno mi coś doradzić. Ja zanim kupiłam swoją poskakałam w sklepie, aby sprawdzić czy będzie pasowała. Jeśli chodzi o długość, to w większości skakanek można skrócić długość, więc to najmniejszy problem.
      Skręcają się zwykle te lekkie. Ja mam dwie. Jedna jest z grubego, plecionego sznurka – lekka ale świetnie się na niej skacze ze względu na grubość. Druga jest z grubego rzemienia (średnicy ok. 0,5 cm). Ta jest szybsza, ale jak się uderzy w nogi, to trochę bardziej boli.

    • Witam, proponuje zakupić skakankę skórzaną (bokserską) z obciążeniem. Jest idealna do skakania, nie skręca się i oczywiście można ją regulować. Koszt takiej skakanki to ok. 30 zł. Pozdrawiam…

  8. mnie po skakance bolą łydki… nie wiem czy źle skaczę czy po prostu je przeciążam w jakiś sposób, ale nie jest to moja ulubiona aktywność. Bieganie i skakanka razem pewnie by mnie zabiły ;D

Skomentuj

