Imprezy biegowe

To będzie rzeź. Zapisana na Rzeźniczka 2014

rzeznikPostanowiłam i zrobiłam. Przynajmniej pierwszy krok za mną. Zapisałam się na swój pierwszy górski bieg – Rzeźniczek 2014. To ponoć lżejsza wersja Rzeźnika, który jak dla mnie jest po prostu nie osiągalny 🙂

Ale czy Rześniczek jest lekkim biegiem? Jak poczytałam relacje z poprzednich edycji okazuje się, że nie. Jak widzę i czytam maraton przy tym jest lekkim biegiem. Ale przynajmniej będzie relacja amatora-biegacza i się okaże czy dam radę 🙂 Najwyżej będzie to marsz, a nie bieg.

Dystans około 26 km. Suma podbiegów ok. 970m. Limit czasu 5h30min.

Kilka słów o biegu ze strony organizatora

Rzeźniczek jest biegiem dla amatorów krótszego niż Rzeźnik biegania po górach, w tym także tych, którzy chcieliby, ale nie mogą wystartować w Biegu Rzeźnika – czy to dlatego, że jeszcze nie czują się gotowi, a chcieliby zobaczyć jak to jest na Rzeźniku, więc przyjechali, pokibicowali i są akurat w Bieszczadach, czy dlatego, że nie odpowiada im termin Rzeźnika (np. w tym samym czasie pracują w obsłudze i nie mogą równocześnie biec).

Bieg zaczyna się startem honorowym w Cisnej w sobotę, 21 czerwca 2014r o godz. 8:00. Ze startu wszyscy uczestnicy truchtają kilkadziesiąt metrów do stacji kolejki Cisna. Z Cisnej kolejką jedziemy do Balnicy, skąd jest start ostry. Trasa biegu prowadzi niebieskim szlakiem granicznym aż na szczyt Okrąglik (warto zwrócić uwagę, że na tej trasie szlak częściowo trawersuje południowe zbocze pasma granicznego, czego efektem jest kilkukrotna przeprawa przez naprawdę głębokie jary górskich potoków). Na Okrągliku skręcamy na czerwony szlak na północ i czerwonym zbiegamy do Cisnej.
Około 25km. trasa jest dosyć trudna, chociaż przepiękna i malownicza. Jest tylko jeden punkt kontrolny – na Przełęczy nad Roztokami. W pierwszej edycji, zwycięzca – Tomasz Lib – pokonał tę trasę w 2 godziny i 48 minut. Biegnąca jako „czerwona latarnia” Anna Magryś (teraz już Bieniecka-Magryś) zamknęła trasę w nieco ponad 5 godzin.

 

 

3 thoughts on “To będzie rzeź. Zapisana na Rzeźniczka 2014

  1. Widzę, że czeka Cię nie lada wyzwanie, mam nadzieję, że uda Ci się szczęśliwie go zakończyć. Zapraszam również na mojego bloga o odchudzaniu inspiracji i motywacji do sportu.

  2. Ja w ubiegłym roku biegłem 36 km w Krynicy na Festiwalu Biegowym – limit 5:50 i suma przewyższenia 1100 metrów. Da się to zrobić – no i pod tak duże podbiegi nie da się biec cały czas. Fajną pomoca są kijeczki – polecam!

Skomentuj

