Odżywianie

Potreningowa – pełna energii jajecznica

Przepis na tą jajecznicę pochodzi z najnowszego numeru Women`s Health. Co prawda polecają ją na śniadanie po porannym treningu, ale ja uważam, że jest ona także doskonałym posiłkiem po bieganiu czy innym treningu.

szpinak-mrozony

Oto tenże szpinak

To prawdziwa bomba białkowa, która pozwoli odzyskać siły i wzmocnić mięśnie. A przepis na nią jest następujący:

  • szpinak – 2 garście lub dwa brykiety mrożonego szpinaku Hortex – ten jest według mnie najlepszy, ponieważ nie jest przemielony
  • 2 jajka
  • 100 g fety
  • olej do smażenia

Na rozgrzany tłuszcz najpierw należy wrzucić szpinak. Kiedy zmięknie dodajemy rozdrobniony ser i jajka. Mieszając co chwilę smażymy wszystko. Kiedy jajecznica jest już gotowa wykładamy ją na talerz i posypujemy świeżym pieprzem i pokrojoną natką pietruszki. Według mnie soli nie warto już dodawać, ponieważ feta jest słona i nadaje całej potrawie odpowiedni smak.

Według WH jajecznica ma ok. 370 kalorii. Więc nie tak dużo. Szczególnie wtedy, kiedy po bieganiu wracamy z deficytem energetycznym. Ja na przykład dzisiaj podczas biegu spaliłam 1000 kalorii.

jajecznica

Ta jajecznica jest trochę bardziej żółta niż na tym zdjęciu. Jednak żółciutka nie będzie nigdy ze względu na obecność białej fety. Nie jestem jednak zawodowym blogerem kulinarnym, nie ustawiam potraw do sesji fotograficznych 😉 Moje zdjęcie zrobiłam telefonem.

Skomentuj

