Imprezy biegowe

Wieliszewski Crossing – wiosenna edycja

10339632_779661878719029_7514401552315028792_n

Grupa Biegowa CHTMO prawie w komplecie 😉

Bieganie po chodnikach w centrum miast trochę mi się już nudzi i chyba dlatego coraz częściej zapuszczam się w las. I to nie tylko dlatego, że podłoże jest tam lepsze do biegania, ale czyściejsze jest także powietrze, którym się oddycha. Biega mi się po lesie ciężko i wolniej niż na asfalcie, ale mam przynajmniej z niego większą radość.

Dlatego też, gdy tylko usłyszę o jakichś crossowych biegach z chęcią się na nie zapisuję. Ostatnim był Wieliszewski Crossing  i jego wiosenna edycja, który odbył się na Uroczysku Polanów w Lesie Legionowskim.

Trasa liczyła sobie 12,5 km i była naprawdę ciężka. Nie bez powodu organizator opisując ją, określił ją jako trasę dla zawodników zaawansowanych. Co prawda przebiegłam ten dystans, ale nie ukrywam, że lekko nie było. Być może po części za sprawą (chyba) jakiejś reakcji uczuleniowej, jaka mnie dopadła. Spuchły mi bowiem ręce i twarz, do tego biegłam ciągle z załzawionymi oczami. Zatem moje osobiste warunki nie były sprzyjające. Ale w głównej mierze to dlatego, że nie biegam zbyt szybko. A przynajmniej nie tak szybko jak osoby, które w biegu startowały, bo czasy które oni tam wykręcili są dla mnie nie do pomyślenia 🙂 Gratuluję im takiej kondycji i zwyczajnie trochę zazdroszczę.

Zimowa edycja nie była tak trudna

Po zimowej edycji biegu w lasach w Komornicy myślałam, że gorszej trasy nie może już być. A jednak była. Osoby, które biegają w Falenicy jednoznacznie stwierdziły, że ta na Uroczysku Poniatów jest o wiele bardziej wymagająca. Bo to nie podbiegi są w niej najtrudniejsze, ale to, że jest dość kręta i często po wbiegnięciu na górę pojawia się zakręt i zbieg, co jest po prostu niebezpieczne. Trzeba więc uważać. Jest kilka prostych odcinków, na których osoby biegnące na konkretny czas mogą trochę nadrobić straty z trudniejszych odcinków.

Tak sobie nawet myślę, że gdybym miała bliżej do tego lasu, to częściej bym w nim biegała. A tak pozostaje mi na razie Wawer.

10329188_652334421516534_5313185007689927167_n

Piękne wyniki

Oczywiście nie moje, bo ja na metę dotarłam prawie na końcu. Ale Iza z Grupy Biegowej CHTMO zajęła pierwsze miejsce w kategorii kobiet open. Do tego Paulina stanęła na podium za zwycięstwo w swojej kategorii wiekowej oraz Luis – podobnie jak Paulina zgarnął puchar.

WieliszewXC_2014pawel-kielczykowski-1

Finisze

Organizacja

Trasa była dobrze oznaczona i nawet ja, nie do końca dobrze widząca z powodu załzawionych oczu nie miałam problemu z biegiem we właściwym kierunku. Trochę przykro mi się zrobiło, kiedy na punkcie z wodą wody nie było. W sobotę odrobina wody do przemycia oczu była dla mnie prostu na wagę złota. Co gorsze zabrakło jej na mecie.

Była co prawda kawa i herbata, ciasto drożdżowe i makaron z sosem bolognese. Wody jednak zabrakło. Wypili ją chyba rowerzyści, którzy pokonali tę trasę tuż przed biegaczami 😉

Mimo tego bieg uważam za udany i polecam go innym biegaczom zapraszając jednocześnie na trzecią edycję, która odbędzie się w połowie czerwca. Ale to głównie za sprawą miłej atmosfery jaka na tej imprezie panowała. A jak wiadomo, atmosferę tworzą ludzie.

Jak zapowiada organizator trasa ma być łatwiejsza. Zobaczymy i do zobaczenie na trasie.

Zdjęcie robiła Kinga, która ze względu na kontuzję kostki robiła tym razem za fotografa (chyba Michała aparatem ;)). Mamy dzieki temu dużo fajnych zdjęć.

 

3 thoughts on “Wieliszewski Crossing – wiosenna edycja

  1. Wybaczcie, w lato nie będzie takiej wpadki. Jesienią również. Zapraszam 15.06 do miejscowości Krubin. Trasa będzie dużo bardziej płaska i szersza ale bardzo malownicza.

Skomentuj

