Imprezy biegowe

Półmaraton PWZ im. Janusza Kusocińskiego

Jest taki półmaraton, do którego mam sentyment, mimo że nie brałam w nim jeszcze udziału. Choć mało brakowało. Trzy lata temu nawet się na ten bieg zapisałam. Była to wtedy pierwsza edycja tego półmaratonu. Niestety w nim nie pobiegłam ze względu na poważną kontuzję stawu skokowego.

Miał to być wtedy pierwszy półmaraton w moim życiu. Ale nie wyszło. Pierwszy mój raz na połówce królewskiego dystansu był w Augustowie, drugi w Warszawie. No i trzeci będzie właśnie w Błoniu.

Pisząc o sentymentalnym biegu, mam na myśli Półmaraton PWZ im. Janusza Kusocińskiego. Mój niedoszły debiut na dystansie 21 km był również debiutem organizatorów tego biegu. Mnie się wówczas nie udało. Im za to doskonale, czego dowodem jest czwarta edycja biegu w tym roku i liczne grono osób polecających ten półmaraton osobom, które jeszcze go nie znają. Znajomi biegacze polubili ten półmaraton. Są więc duże szanse, że i ja go polubię.

Trasa ma znaczenie

Sentymenty odrzućmy jednak na bok, bo gdyby tylko nimi kierować się w życiu, daleko by się nie zaszło. Zapisałam się na 4. Półmaraton PWZ im. Janusza Kusocińskiego z bardziej przyciemnych pobudek.

Pod koniec sierpnia w Warszawie i okolicach organizowanych jest sporo półmaratonów. Jest więc w czym wybierać, a trasa jednego z nich (BMW Półmaraton Praski) będzie przebiegała nawet niedaleko mojego domu. Jednak profil tej trasy, czyli ekrany akustyczne z jednej strony i wał przeciwpowodziowy z drugiej nie napawają mnie optymizmem. Bieganie ma być przyjemne, a w takim otoczeniu może być jedynie utrapieniem, szczególnie wtedy, kiedy słońce będzie mocno świeciło.

Ja, kobieta lubiąca naturalne, leśne ścieżki wybrałam więc trochę półśrodek – czyli trasę po asfalcie, ale w otoczeniu drzew. Trasa przebiega przez tereny czterech Gmin Powiatu Warszawskiego Zachodniego: Gmina Błonie, Gmina Leszno, Gmina Ożarów Mazowiecki, Gmina Stare Babice.

Organizator w tym roku zmienił trasę półmaratonu. Ma być mniej monotonna – miłośnicy mazowieckich krajobrazów będą mieli ponoć co oglądać i ponoć szybsza – płaściutka. A jeśli wiatr będzie wiał od zachodniej strony będzie doskonała do robienia życiówek. Może i ja taką zrobię? 😉

Opłata startowa – 60 zł

Warto zapisać się wcześniej, bo do 8 sierpnia pakiet startowy na 4. Półmaraton PWZ im. Janusza Kusocińskiego kosztuje 60 zł. Od dnia 9 sierpnia do 17 sierpnia: 80 zł, a później 100 zł.

http://www.polmaraton.pwz.pl

trasa-kusocinski

 

 

2 thoughts on “Półmaraton PWZ im. Janusza Kusocińskiego

Skomentuj

