Treningi

Suplementy dla biegaczy – brać czy nie brać?

Brać suplementy kiedy się biega? Jeśli tak, to jakie i po co? Jakie suplementy najczęściej stosują biegacze, mimo że nawet czasami nie są tego świadomi?

Zadaniem suplementów – tych w postaci witamin i minerałów – jest uzupełnienie naszej diety w składniki odżywcze, które są niezbędne, aby nasz organizm funkcjonował właściwie. I o taką suplementację powinien zadbać każdy z nas – niezależnie od tego czy prowadzi aktywny bądź nieaktywny tryb życia. Suplementy zawierające żelazo, magnez i witaminę D to zestaw niemal obowiązkowy w apteczce każdego biegacza!

Jednak witaminy i minerały to nie jedyne suplementy, które biegacze spożywają. Po co? A po to, aby dostarczyć energii podczas treningów lub startów, wspomóc regenerację mięśni po treningu a w efekcie zmaksymalizować efekty treningu.

Jakie suplementy najczęściej stosują biegacze?

Praktycznie każdy z nas kiedyś miał do czynienia z jakimś suplementem, choć nie zawsze może nawet o tym wie 😉 Napoje izotoniczne lub regenerujące – tego próbował na pewno każdy z nas w trakcie lub po treningu. Żele energetyczne – to popularny suplement stosowany przez biegaczy. Bierze się go po to, aby dostarczyć potrzebnej energii na dalsze etapy biegu.

Suplementy te (napoje izotoniczne, żele energetyczne) stosuje się w okresie okołotreningowym, czyli przed, w trakcie lub po treningu – oczywiście w zależności od czasu jego trwania lub jego intensywności.

Co jeszcze warto brać?

BCAA i białko. Dlaczego? BCAA to suplement, który dostarcza organizmowi trzy z ośmiu najważniejszych aminokwasów rozgałęzionych do komórek mięśniowych – leucyny, izoleucyny i waliny. Aminokwasy te odpowiedzialne są za syntezę białek i stymulują regenerację białka mięśniowego.

Mięśnie składają się jednak z większej – niż 8 – liczby aminokwasów. Zatem, aby kompleksowo wspomóc nasze mięśnie potrzebujemy jeszcze dostarczyć innych aminokwasów i priorytetem powinno być uzupełnianie po wysiłku wszystkich aminokwasów, a nie samego BCAA. Czym zatem uzupełnić pozostałe aminokwasy? Idealne do tego jest białko serwatkowe.

Żele energetyczne – jakie są najlepsze?

W żelach energetycznych najważniejsze są dwie rzeczy: kaloryczność oraz smak i konsystencja. Optimum to wysoka kaloryczność oraz smak i konsystencja, której nasz organizm nie odrzuca. I to tyle w kwestii wyboru żelów energetycznych.

Jeśli chodzi o mnie, dla mnie najlepsze są żele ALE, które można kupić w sklepie http://www.body4you.pl/. Węglowodan, który jest głównym ich składnikiem to niezbyt słodka maltodekstryna. Konsystencja tych żeli jest kisielkowata, a smak niezbyt słodki. Oczywiście każdy żel warto sprawdzić wcześniej podczas treningu, aby sprawdzić czy nie mamy w związku z jego zażyciem problemów żołądkowych.

Suplementy dla biegaczy - brać czy nie brać?

Reklamy

3 thoughts on “Suplementy dla biegaczy – brać czy nie brać?

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s